Mapy - Rasy - Zasady

Poznaj świat Arvelii

Geografia

mapa kosmosu: układ słońca Motishas

Mapa kosmiczna

Mapa prezentująca układ planetarny wokół gwiazdy Motishas: sześć planet i ich liczne księżyce.

 

Niektórzy arvelianie wierzą, że każda planeta i księżyc mają swoją personifikację, bóstwo.

dwie strony monety

Mokon
i Arvelia.

to jedyne (dotychczas przebadane) zamieszkane planety układu.

Te dwie planety znacznie różnią się właściwościami.

Magia i smoki.

Na Arvelii występuje magia, jako popularny pierwiastek, w niemal każdej materii. Technologia Mokonu zawodzi w otoczeniu magii.

Techno-utopia.

Mokon szczyci się wysoko rozwiniętą technologią opartą na elektryczności. Magia nie występuje lokalnie, sprowadzona z Arvelii szybko słabnie.

Geografia

Mapy Arvelii

Mapa Arvelii

Mapa grupująca dwie półkule – kontynentalną Destię i oceaniczny Biras.

Wentarius, Ramistena (ojczyzna jednorożców) i Ltekonif (ojczyzna aniołów) to największe lądy na planecie.  

Miejsce akcji "Ja stawiam"

Półwysep na wschodnim krańcu Wentariusa.

Wycinek mapy ukazujący między innymi: góry Weliery, zejście z Powierzchni do Piekieł, Drawerontil, Celon, Glimen, Uttera, Niarttan-Liktian oraz Ruusta (gdzie leży miasto Meska).

nie tylko ludzie

Rasy
i Gatunki.

Na Arvelii występuje wiele cywilizacji (zwanych typowo w fantasy “rasami”, ale tutaj są to różne gatunki).

Mokon zamieszkany jest przez niemal wyłącznie ludzi.

Oto przykładowe rasy ludzkie oraz inne gatunki cywilizowane:

Elfy

rasa ludzka

“Podstawowa” rasa ludzka, najpowszechniejsza na planecie.

Najczęściej mają stonowane kolory skóry, mogą mieć szpiczaste uszy.

Anioły

rasa ludzka

Rasa, u której zawsze występują skrzydła, różnych kształtów.

Są znane z magii onirycznej. Niemal cała populacja żyje na terenie Niebios – w latającym mieście nad Ltekonifem.

Smoki

nie-ludzie

Mniejsi potomkowie prasmoków (dinozaurów), którzy wykształcili dwumorfizm: postać smoczą i ludzką, jako mechanizm przetrwania.

Smoki są znane ze zdolności regeneracji i odporności na ogień.

Demony

rasa ludzka

Rasa ze złą reputacją, słynąca z magii związanej z umowami i obietnicami. Prawie wszystkie demony zamieszkują podziemne Piekła.

Zawsze mają rogi, mogą też mieć ogony i skrzydła.

Morscy ludzie

rasa ludzka

Rasa grupująca różnorodnie wyglądających mieszkańców oceanów, którzy należą do gatunku ludzkiego. Mogą mieć anatomię częściowo elfią, częściowo naśladującą morskie zwierzęta (mimikra).

Jednorożce

nie-ludzie

Daleko spokrewnione z końmi i pegazami, jednorożce są kojarzone z dobrem i słodyczą.

Ich światowa potęga zbudowana jest na produkcji magicznych kul, w których są w stanie zaklinać obraz i dźwięk.

Merosiki

nie-ludzie

Potocznie zwane górskimi wężami, mają cechy gadów i owadów. Rodzi się ich niewiele i znane są z gromadzenia bogactw. Występują u nich więcej niż dwie płci. Mogą mieć skrzydła i różną ilość odnóży.

Elfy jaskiniowe

rasa ludzka

Ciemnoskórzy mieszkańcy podziemi, mają pierzaste skrzydła – zawsze czarne – i duże czarne oczy przystosowane do ciemności.

Elerianie

rasa ludzka

Dwumorficzna rasa ludzi: posiadają formę kocią i ludzką.

Na Arvelii nie istnieją zwierzęta-koty, niebędące elerianami (z wyjątkiem koto-podobnych anionów).

Delfiny

nie-ludzie

Cywilizacja grupująca wiele gatunków. Znane są z wybitnej pamięci i szybkości myślenia.

Nie gromadzą przedmiotów, nic nie zapisują i nie angażują się w światową politykę.

Upiory

rodzaj nieokreślony

Tajemnicza rasa – upiorem może zostać praktycznie każda istota, ale nie wiadomo dlaczego niektórzy się nimi stają.

To ożywiony samą magią szkielet. Dzięki iluzji może wyglądać jak za życia.

Syreny

rasa ludzka

W kontakcie z wodą nogi zmieniają się im w ogony. Mogą oddychać pod wodą, a ich głos brzmi tam pięknie, w porównaniu z chrypką na lądzie.

Uwielbiają muzykę.