to jedyne (dotychczas przebadane) zamieszkane planety układu.
Te dwie planety znacznie różnią się właściwościami.
Na Arvelii występuje magia, jako popularny pierwiastek, w niemal każdej materii. Technologia Mokonu zawodzi w otoczeniu magii.
Mokon szczyci się wysoko rozwiniętą technologią opartą na elektryczności. Magia nie występuje lokalnie, sprowadzona z Arvelii szybko słabnie.
Mapa grupująca dwie półkule – kontynentalną Destię i oceaniczny Biras.
Wentarius, Ramistena (ojczyzna jednorożców) i Ltekonif (ojczyzna aniołów) to największe lądy na planecie.
Półwysep na wschodnim krańcu Wentariusa.
Wycinek mapy ukazujący między innymi: góry Weliery, zejście z Powierzchni do Piekieł, Drawerontil, Celon, Glimen, Uttera, Niarttan-Liktian oraz Ruusta (gdzie leży miasto Meska).
Na Arvelii występuje wiele cywilizacji (zwanych typowo w fantasy “rasami”, ale tutaj są to różne gatunki).
Mokon zamieszkany jest przez niemal wyłącznie ludzi.
Oto przykładowe rasy ludzkie oraz inne gatunki cywilizowane:
“Podstawowa” rasa ludzka, najpowszechniejsza na planecie.
Najczęściej mają stonowane kolory skóry, mogą mieć szpiczaste uszy.
Rasa, u której zawsze występują skrzydła, różnych kształtów.
Są znane z magii onirycznej. Niemal cała populacja żyje na terenie Niebios – w latającym mieście nad Ltekonifem.
Mniejsi potomkowie prasmoków (dinozaurów), którzy wykształcili dwumorfizm: postać smoczą i ludzką, jako mechanizm przetrwania.
Smoki są znane ze zdolności regeneracji i odporności na ogień.
Rasa ze złą reputacją, słynąca z magii związanej z umowami i obietnicami. Prawie wszystkie demony zamieszkują podziemne Piekła.
Zawsze mają rogi, mogą też mieć ogony i skrzydła.
Rasa grupująca różnorodnie wyglądających mieszkańców oceanów, którzy należą do gatunku ludzkiego. Mogą mieć anatomię częściowo elfią, częściowo naśladującą morskie zwierzęta (mimikra).
Daleko spokrewnione z końmi i pegazami, jednorożce są kojarzone z dobrem i słodyczą.
Ich światowa potęga zbudowana jest na produkcji magicznych kul, w których są w stanie zaklinać obraz i dźwięk.
Potocznie zwane górskimi wężami, mają cechy gadów i owadów. Rodzi się ich niewiele i znane są z gromadzenia bogactw. Występują u nich więcej niż dwie płci. Mogą mieć skrzydła i różną ilość odnóży.
Ciemnoskórzy mieszkańcy podziemi, mają pierzaste skrzydła – zawsze czarne – i duże czarne oczy przystosowane do ciemności.
Dwumorficzna rasa ludzi: posiadają formę kocią i ludzką.
Na Arvelii nie istnieją zwierzęta-koty, niebędące elerianami (z wyjątkiem koto-podobnych anionów).
Cywilizacja grupująca wiele gatunków. Znane są z wybitnej pamięci i szybkości myślenia.
Nie gromadzą przedmiotów, nic nie zapisują i nie angażują się w światową politykę.
Tajemnicza rasa – upiorem może zostać praktycznie każda istota, ale nie wiadomo dlaczego niektórzy się nimi stają.
To ożywiony samą magią szkielet. Dzięki iluzji może wyglądać jak za życia.
W kontakcie z wodą nogi zmieniają się im w ogony. Mogą oddychać pod wodą, a ich głos brzmi tam pięknie, w porównaniu z chrypką na lądzie.
Uwielbiają muzykę.